LEVEL8540: burgerparticipatie

Hoe de toekomst er in 2040 zal uitzien? Dat weet niemand. Wat we wel weten is dat we als gemeente ook dan een warme, kwalitatieve en toegankelijke dienstverlening willen aanbieden. En ruimte(s) bieden voor contact en ontmoeting. We denken nu al na over hoe we onze dienstverlening en gemeentehuis kunnen vormgeven in de toekomst na alle (digitale) veranderingen die op ons afkomen. Binnen het project LEVEL8540 gaan we samen met jullie, onze inwoners, op zoek naar de toekomstmogelijkheden.

Mogelijkheden tot participatie

Help ons mee de toekomst voorspellen en een antwoord op de vraag te vinden. Van maandag 20 februari tot en met zondag 12 maart kan jij jouw mening met ons delen via onderstaande mogelijkheden:

• Vul de online bevraging in.
  • Beantwoord enkele korte stellingen in ons vraag- en stellingenspel.
  • Bezoek de interactieve infomarkten.
  • Schrijf je in voor de droomdag op zaterdag 11 maart van 10.00 tot 12.00 uur in de bibliotheek van Deerlijk.

Maak kans op een Deerlijkbon

We stellen de mening van onze Deerlijkenaren enorm op prijs. Want elke mening telt en helpt ons verder bouwen aan de toekomst. Daarom willen we jullie graag motiveren met een klein extraatje. Wie deelneemt aan de bevraging of droomdag en daar zijn of haar e-mailadres doorgeeft, maakt kans op een Deerlijkbon ter waarde van 20 euro. Uit alle deelnemers verloten we eind maart 5 winnaars.

Wat gebeurt er met de resultaten?

Deze vormen van participatie maken deel uit van het project LEVEL8540, een project met de steun van de Vlaamse overheid. De resultaten worden verwerkt in een blauwdruk hoe een gemeentehuis en de dienstverlening van de toekomst eruit kan zien. De bedoeling is om deze blauwdruk zowel in Deerlijk, Wevelgem en Wervik te vertalen in de vormgeving van de gebouwen waar in de toekomst dienstverlening of het gemeenschapsleven zal plaatsvinden. Daarnaast zal deze blauwdruk ook informatie en inzichten geven voor andere gemeenten in Vlaanderen.

Terug naar de overzichtspagina