Koesterweek

08 december 202315 december 2023

Onze gemeente neemt jaarlijks deel aan de Koesterweek van vzw Berrefonds. Samen met meer dan 200 steden en gemeenten in Vlaanderen, hijsen we gedurende een week de Koestervlag, zodat we ons hart kunnen tonen voor de gezinnen die een kind* missen. We willen zo dat deze ouders zich gesteund en gedragen voelen.

"Dat is een ontzettend warme en krachtige boodschap.” zegt Christine Vandenhole, oprichter van het Berrefonds aan. “Jammer genoeg kent iedereen wel iemand die een kind* verloor. Dus iedereen kan ook een klein stukje verantwoordelijkheid nemen om een troostend signaal en wat extra warmte aan deze gezinnen te geven. Zeker in aanloop naar de feestdagen is dat ontzettend belangrijk. Het was dan ook prachtig om al die vlaggen, affiches en hartjespins te zien de vorige jaren. We kregen heel wat reacties van ouders die ontroerd waren door zoveel steun en liefde. Die blijvende erkenning en herdenking van hun kind* is voor hen van onschatbare waarde.”

Wil jij ook je hart tonen? Jij kan hier een affiche of kleurplaat downloaden en deze gedurende de Koesterweek uithangen aan jouw raam.

Download affiche    Download kleurplaat