Speelplein Kerekewere!

Inschrijven

Handleiding inschrijven speelpleinwerking

Kerekewere! organiseert in Deerlijk al meer dan 35 jaar de speelpleinwerking op het Gaverdomein. Gemotiveerde, enthousiaste en opgeleide animatoren boksen dagelijks een volledige dag met activiteiten in elkaar.

Voor ieder kind is er wat wils: dingen doen die thuis niet kunnen, zich eens helemaal uitleven en spelen met leeftijdsgenootjes. Knutselen, koken, inleefspelletjes, pleinspelen, kampen bouwen, bewegen en dansen: je kan het zo gek niet bedenken of je kan het beleven op het speelplein. Door deze grote afwisseling prikkelen we de kinderen om te spelen en het vakantiegevoel écht te beleven.

Kerekewere! heeft ook voor ouders troeven. Zo houden we bewust de prijs laag, zodat ieder kind kan deelnemen. Je kan ook de dag zelf beslissen om deel te nemen aan de speelpleinwerking (als die dag nog niet volzet is).

Open speelaanbod voor kleuters en lager

Kleuters en kinderen van het lager hebben een aparte werking. Ze krijgen een open speelaanbod. Dat is een spelsysteem waarbij je kind ervoor kiest om mee te spelen met een activiteit aangeboden door een animator, of om vrij te spelen op het speelplein onder toezicht van animatoren.

Kleuters krijgen hun activiteiten op het kleine speelplein, kinderen van de lagere school kiezen activiteiten op het grote speelplein. Als jouw kind mag kiezen, beleven ze het meeste spelplezier!

Voor wie?

Voor schoolgaande kinderen die dit jaar 4 jaar werden of worden tot tieners van 15 jaar.

Wanneer?

Speelplein Kerekewere! is er tijdens de krokus-, paas-, zomer- en herfstvakantie.
Er is geen werking:

• In de paasvakantie op maandag 01 april.
  • In de zomervakantie van 22 juli tot en met 16 augustus en op 30 augustus.
  • In de herfstvakantie op vrijdag 01 november.

Je bent welkom van 07.30 tot 17.30 uur. Zorg dat je er zeker bent voor 09.00 uur en voor 13.30 uur, want dan starten de activiteiten. Om 16.00 uur stoppen de activiteiten, maar er is opvang voorzien tot 17.30 uur.

Je mag je kind niet ophalen tijdens de speelpleinuren. Vergeet je kind niet uit te schrijven als je het ophaalt. Wanneer we op uitstap gaan, proberen we tegen 16.00 uur terug te zijn aan de sporthal. Als we later terug zijn, melden we dit zeker op voorhand.

Waar?

Speelplein Kerekewere! slaat zijn tenten normaal op in en rond de sporthal, Gaverdomein, Vercruysse de Solartstraat 30.

Prijs

Voor een speelpleindag betaal je 6 euro per kind. Je krijgt korting vanaf het tweede kind.
Kinderen met een UiTPAS aan kansentarief betalen 20% van de dagprijs.
Voor daguitstappen en zwemmen betaal je een meerprijs.
Opnieuw betalen kinderen met een UiTPAS aan kansentarief slechts 20% van de meerprijs.

INBEGREPEN IN DE PRIJS:
  • verzekering lichamelijke ongevallen
  • begeleiding door animatoren met een attest
  • gebruik van materiaal
  • gratis sapje en soep

Inschrijven

Inschrijven kan telkens 2 weken vooraf de start van de vakantieperiode, via de online inschrijvingsmethode. Heb je hulp nodig bij het inschrijven, raadpleeg dan hier de handleiding.
Vanaf donderdag 14 maart om 19.00 uur kan er ingeschreven worden voor de paasvakantie.
We vragen om zoveel mogelijk vooraf in te schrijven omdat dit de werking ten goede komt. Voor deelname aan uitstappen moet je ten laatste 2 dagen voor de uitstap inschrijven. Hou rekening met beperkte busplaatsen.
Als je wijzigingen wilt aanbrengen, stuur dan een e-mail naar speelplein@deerlijk.be.

Middageten

Over de middag zijn er verschillende mogelijkheden:

• Warme maaltijd (4 euro, soep en water inbegrepen) bestellen voor 9.00 uur.
  • Boterhammen meebrengen (gratis soep).
  • Naar huis gaan om te eten.
Warme maaltijd Bestellen vóór 09.00 uur
zomervakantie

Wat neem je mee?

Kinderen kunnen tussen het spelen door een stuk fruit of koek eten en een drankje drinken. Het meebrengen van een eigen drinkfles zorgt ervoor dat de kinderen meer water drinken. In de namiddag krijgen de kinderen een fruitsapje. Sportieve of speelkledij, zonnecrème en een pet zijn geen overbodige luxe bij mooi weer. Zet duidelijk de naam van je kind op alle kledij, zo gaat dit minder snel verloren. Vergeet niet dat kinderen zich tijdens het spelen wel eens vuil kunnen maken.

Uitstappen 2024- (prijzen) onder voorbehoud

Zomervakantie
donderdag 04 juli De Gavers (vanaf 3de kleuter) 2,70 euro
vrijdag 05 juli Zwemmen Aquandé (vanaf 3de kleuter) 3,00 euro
dinsdag 09 juli Daguitstap naar zee (vanaf 4de leerjaar) 14,20 euro
woensdag 10 juli Bellewaerde (enkel lager) 35,30 euro
donderdag 11 juli Boudewijnpark (enkel kleuter) 23,50 euro
donderdag 18 juli Cozmix (vanaf 3de kleuter) 18,40 euro
vrijdag 19 juli Apotheosefeest -
dinsdag 20 augustus Puyenbroek 10,00 euro
vrijdag 23 augustus Zwemmen Aquandé (vanaf 3de kleuter) 3,00 euro

Herfstvakantie
woensdag 30 oktober Kinderboerderij (vanaf 3de kleuter) 2,50 euro

Annuleren

• Annuleren voor een dag speelpleinwerking kan tot de vrijdag voor de vakantie om 12.00 uur. Annuleer je later, dan worden alle gereserveerde dagen aangerekend.
  • Annuleren van een daguitstap moet minstens de dag voordien gebeuren en dat ten laatste om 9.00 uur. Als je ons niet of te laat verwittigt, rekenen we de kosten voor de daguitstap aan, tenzij je ons achteraf een doktersbriefje bezorgt.
  • Een warme maaltijd annuleren, kan tot 9.00 uur op de dag zelf.
  • Als je activiteiten of speelpleininschrijvingen wenst te annuleren, stuur dan een e-mail naar speelplein@deerlijk.be.

​Info werking
Stefanie Depondt
speelplein@deerlijk.be

Info inschrijven