Inspraaktraject rond DNA Sint-Lodewijk van start

Gepubliceerd op Dinsdag 04 mei 2021

Voor Sint-Lodewijk heeft het bestuur de ambitie om haar identiteit in kaart te brengen, ze te versterken en verder uit te dragen. Hiervoor willen we dit jaar nog de eerste stappen zetten in de vorm van een masterplan. Om een duidelijk en volledig zicht te krijgen op wat er in Sint-Lodewijk leeft en te beleven valt, peilen we naar de noden, wensen en bedenkingen van haar eigenste dorpsbewoners.

BEVRAGING EN WANDELROUTE

In de vorm van een (digitale) bevraging kan elke inwoner van Deerlijk zijn of haar visie met ons delen. Aan de hand van vier thema's leggen we jullie enkele stellingen en vragen voor. En vanaf vandaag is er ook een uitgestippelde wandelroute beschikbaar. Tijdens deze wandeling kom je vier infoborden tegen waar telkens één van de vier thema uitgelicht wordt. Alle resultaten worden gebundeld en vormen een waardevolle basis voor de verdere opbouw van het masterplan.

ACTIEF AAN DE SLAG TIJDENS DE ONTWERPWEEK

Barst je van de ideeën en suggesties en kan je deze niet allemaal kwijt in de bevraging? We organiseren een bijkomende optie. Tijdens de week van 17 tot en met 21 mei staat een ontwerpweek op de agenda. Op twee dagen in die week zijn bewoners welkom om, samen met ons en het ontwerpbureau, aan de slag te gaan. Diverse workshops bouwen verder op de vier thema's en geven mee richting aan het masterplan.

HET BELANG VAN PARTICIPATIE

Burgerparticipatie is voor ons geen doel maar een middel om heel wat voordelen te bereiken. Zo leggen we de focus niet alleen op inhoud maar ook op dialoog en inzicht. Participatie of inspraak vormt een verbindingsmiddel tussen burgers onderling maar evengoed tussen burgers en beleid. Het helpt de opinie verruimen en vernieuwende inzichten in te winnen. Wil je op de hoogte blijven van nieuwe projecten of hoe lopende projecten verder uitgewerkt worden? Schrijf je dan zeker in op onze nieuwsbrief.

Inschrijven op de nieuwsbrief

Gemeente Deerlijk - Participatietrajecten - DNA Sint-Lodewijk - Affiche postbus wandelroute