Ben jij onze aeroheld?

Gepubliceerd op Woensdag 10 maart 2021
Vader en dochter met superhelden cape wijzen naar de zonsondergang

We zijn op zoek naar 50 gezinnen met één of meer kinderen van 6 tot 12 jaar. Het doel? De lucht om ons heen onderzoeken en plezier maken! De reden? De aerohelden van het TransfAIR-project.

Wat is het TransfAIR-project?

Het TransfAIR-project wil informatie uitwisselen over de luchtkwaliteit in de grensoverschrijdende regio’s West- en Oost-Vlaanderen, Wallonië en Hauts-de-France.

Zin in een uitdaging voor het gezin?

Je kan je met je gezin inschrijven als aeroheld! Als je geselecteerd bent, kan je vier maanden lang de luchtkwaliteit in je huis, tuin, buurt en op jouw vaste routes ontdekken. Eind maart ontvang je een sensor die je in combinatie met een mobiele applicatie toelaat om de luchtkwaliteit te meten. Vanaf dan volgt elke maand een uitdaging of verrassing via de post of e-mail. Het enige wat we in ruil vragen is wekelijks een goed uur van jouw tijd.

Deelnemen

Je kan inschrijven tot 21 maart via de onderstaande knop. Je hebt geen specifieke kennis over luchtvervuiling nodig.

Klik hier om deel te nemen