Klimaatfonds

Het klimaatfonds is een initiatief van Leiedal, de interlokale vereniging voor streekontwikkeling in Zuid-West-Vlaanderen en 11 steden en gemeenten, waaronder Deerlijk. Het is een financieel fonds waarmee we zoveel mogelijk klimaatprojecten aanmoedigen, om zo het tij te keren.

INZET VAN ONZE GEMEENTE

In november 2022 gaf ons beleid de goedkeuring tot participatie en cofinanciering van dit fonds. Door onze gemeente werd 6.172 euro steun per jaar voorzien, en dat voor 3 jaar. Dat is 0,50 euro per inwoner.

Hoe kan jij het klimaatfonds steunen?
  • Doneer een vrijblijvende gift in het klimaatfonds.
  • Steun een specifiek project via het crowdfundingplatform.
  • Bedrijven kunnen gold of silver partner worden.
PROJECTEN OPZETTEN

Heb je zelf een klein, groot, wild of minder wild, maar vooral inspirerend idee dat een positieve impact heeft op het klimaat en onze leefomgeving? Dan kan je via het klimaatfonds jouw project indienen. Elk goedgekeurd project kan op een bepaalde financiƫle steun rekenen. Welke projecten komen in aanmerking?

• Realisaties binnen een van de deelnemende steden of gemeenten.
  • Geen commerciĆ«le doeleinden, maar een collectief en maatschappelijk belang.
  • Het project maakt de omgeving weerbaarder tegen de klimaatveranderingen en/of helpt in het bestrijden van de klimaatverandering.

Klik hier