Kunstmuur@d'Iefte

Gemeente Deerlijk - Vrijetijdspromotie - Fotoclub

Fotoclub Deerlijk

15 oktober tot 14 november

Tijdens het weekend van Deerlijk kermis stelde Fotoclub Deerlijk meer dan 70 foto’s tentoon. Werken die de leden met hart en ziel fotografeerden, en die zij met trots toonden aan het grote publiek. Tijdens de tentoonstelling konden de bezoekers hun top 5 indienen. Voor de leden altijd reikhalzend uitkijken hoe het publiek onze werken onthaalt en wie met de spreekwoordelijke eer gaat lopen. Aan de kunstmuur kan je de top 10 van de wedstrijd 2022 bewonderen.

Sommige mensen bezitten ook de basiskunst van fotograferen, maar willen in contact komen met gelijkgestemden en/of zijn geïnteresseerd in onze werking. Zij kunnen een paar keer vrijblijvend onze maandelijkse vergadering bijwonen. Wij verwelkomen ze graag!

Fotoclub Deerlijk is een groep van mensen die de fotografie-microbe te pakken heeft. Tijdens de maandelijkse vergaderingen (2e maandag van de maand in d’Iefte) komen heel veel uiteenlopende thema’s aan bod:

• Een uitstap voor ochtend- of avondfotografie
  • Bespreken van beelden van de leden: iedereen kan zijn bescheiden mening geven over het beeld, en hoe hij/zij het zou aanpassen om het -misschien- nog aantrekkelijker te maken. Ook tips over hoe bepaalde zaken technisch aan te pakken worden met elkaar uitgewisseld. Uiteraard respecteren wij hierbij de fotograaf en zijn/haar creativiteit.
  • Soms zijn er ‘opdrachten’. Zo hadden we in het verleden de thema’s vuil, touw en food om er maar een paar te noemen.
  • Softwareprogramma’s voor het bewaren en bewerken van onze beelden komen ook aan bod. Tenslotte gaan we ervan uit dat iedereen van iedereen kan bijleren, en dat dit onze hobby enkel ten goede kan komen.