Dit doet Deerlijk de komende jaren

Gepubliceerd op Vrijdag 20 december 2019
Deerlijk - De Spijker - 2019

32 miljoen aan investeringen, meer groen, meer aandacht voor fietsers, zorg dragen voor iedereen, een sterk verenigingsleven, betrokken burgers, een florerend lokale economie, gerichte communicatie. Je hoorde deze en andere grote termen de voorbije dagen misschien waaien in de pers of de Deerlijkse straten. Feit is: op de gemeenteraad van gisteren (19 december) kreeg het meerjarenplan unaniem groen licht.

Wat is dat meerjarenplan eigenlijk?

Kort gezegd: wellicht het belangrijkste stukje papier dat het Deerlijkse bestuur in deze legislatuur zal produceren. In dit plan staat immers beschreven wat het gemeentebestuur deze legislatuur de komende 5 jaar wil aanpakken. Niet zomaar loze beloftes, maar een stapel acties, met budget eraan gekoppeld.

Wat staat er in dat meerjarenplan?

Een heleboel, uiteraard. Als je in mensentaal de essentie wil lezen, dan blader je best even door ons MJP-magazine. Wil je echt tot op de korrel uitzoeken wat de plannen van jouw gemeentebestuur zijn, dan verwijzen we je graag door naar dit infoportaal.